Onze klanten

Onze klanten

In 2016 hebben we net als in voorgaande jaren klantsignalen omgezet in verbeteringen van de dienstverlening. Zo presenteerden we onze meetgegevens overzichtelijker op de website en zorgden dat klanten specifieke webformulieren beter konden vinden. Ook versterkten we onze controle op de registratie van akten. Uit ons tweejaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek bleek dat klanten een verbetering in onze dienstverlening hebben ervaren.  

Klantwaardering

De particuliere klant gaf ons afgelopen jaar een 7,5. Twee jaar eerder was dat een 7,4. De grootste stijging van tevredenheid zagen we bij Ketenintegratie Inschrijving Kadaster (KIK). KIK is het geautomatiseerde akteproces vanaf de eerste inzage door de notaris tot en met de inschrijving en verwerking van de akte. Het positieve resultaat in de klantwaardering hiervoor schrijven we toe aan een gespecialiseerd klantteam dat notarissen bij problemen ondersteunt. 

We pakken voortdurend signalen van klanten op om onze producten en dienstverlening te verbeteren.

Verbeterde klantenservice

Ons klantcontactcenter is sinds 1 april 2016 volledig ondergebracht in Zwolle. Eerder zaten de medewerkers verspreid over vijf verschillende landelijke vestigingen. Door de samenvoeging wordt kennisdeling onder medewerkers eenvoudiger. Zo kunnen zij klanten beter en doelgerichter helpen.

Afname klachten

Het aantal klachten is het afgelopen jaar met 9% afgenomen. De grootste winst is behaald bij klachten over de onderwerpen kabels en leidingen, tarieven en de leesbaarheid van oude akten. Het terugdringen van de klachten komt mede door de afname in het aantal IT-storingen.